نوشیدنی تخم کتان و پروتئین



مواد لازم:

تخم کتان: پودر شده: 1 قاشق غذا خوری
double chocolate whey protein  پودر پروتئین شکلاتی: 3 قاشق غذا خوری
موز: نصف یک عدد موز متوسط
شیر بادام
کره بادام زمینی:1 قاشق غذا خوری




توضیحی در مورد پودر پروتئین وی (Whey) :

پروتئین whey که پروتئین سلطان نیز نامیده میشود از پروتئین های مغذی میباشد که از شیر گاو حاصل می آید. این پروتئین در مرحله تبدیل شیر به پنیر جداسازی میگردد.
پروتئین وی به مجموعه ای از پروتئینهایی گلبولوار یا دانه ای گفته میشود که میتوان آنها را از تجزیه آب پنیر یا  یک محصول جانبی تولید پنیر که از شیر گاو گرفته میشود  به دست آورد.

این پروتئین معمولا ترکیبی از بتا-لاکتوگلوبولین (beta-lactoglobulin)(حدود ۶۵%، آلفا-لاکتا آلبومین( (alpha-lactalbumin) حدود ۲۵% و سرم آلبومین( serum albumin) حدود ۸% است. پروتئین وی، در میان تمام انواع پروتئین شناخته شده ازبالاترین ارزش غذایی برخوردار است.

پروتئین whey بیشترین اثرات تغذیه ای در بین سایر انواع پروتئین ها دارد. این پروتئین حاوی آمینو اسید BCAA(1) میباشد . BCAA برای ساخت عضله و نیز نگهداری سطح بدست آمده در مقایسه با سایر پروتئین ها ضروری تر میباشد.ورزشکاران و افرادی که در فعالیتهای روزانه خود نیاز به صرف انرژی بیشتر داشته و زندگی فعالی دارند نیز نیاز به پروتئین Whey دارند. اگر شما برای تمرینات ورزشی خود جدی هستید این پروتئین میتواند علاوه بر کمک به بهبود وضعیت عضلانی شما به ترمیم سلولها و بافتهای آسیب دیده در فعالیتهای بدنی کمک کند.

پروتئین Whey تنها یک مکمل غذایی است که در ورزش به نام مکمل ورزشی نام گرفته است.این ماده میتواند کامل کننده تغذیه ای باشد که ما برای بهبود سلامت و توان بدنی مصرف میکنیم.





طرز تهیه:


همه مواد رو بریزید داخل بلندر و میکس کنید
نوشیدنی فوقالعاده خوشمزه ای هست.



تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است.تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شوند.



بهتر است دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و خود آن را در منزل آسیاب نمایید. از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن گردد، در حالی که شما می‌توانید دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و به هنگام مصرف و به میزان نیاز خود، آن را با آسیاب برقی در منزل آسیاب نمایید و به شکل پودر درآورید و مصرف کنید.

دانه‌های تخم کتان می‌توانند بیش از یک سال قابل مصرف باشند.




نوش جان

۶ نظر:

  1. سلام و خسته نباشید...اول تشکر کنم به خاطر این سایت خوبتون...و دوم اینکه میشه درباره پروتئین شکلات بیشتر توضیح بدین؟چی هست؟ایا داخلش از شکر مصنوعی استفاده شده یا خیر؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام نسترن جون

      تشکر عزیزم


      توضیح نوشتم براش عزیزم

      در مورد شکر هم نمیدونم دقیق اطلاع ندارم دوستم

      حذف
  2. ليلا خانم واقعا ممنون بابت اطلاعاتتون. تخم كتان همون flex seed هست؟
    شما از كجا تهيه اش مي كنيد؟خيلي راجع به خواصش شنيدم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم عزیزم

      بله خودشه

      من از هول فودز عزیزم

      حذف
  3. خوشم میاد همه ی دانه های گیاهای رو میشناسی و ازشون استفاده میکنی ، آورین دخترم ، آورین :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله دیگه ما اینیییم دونه شناسیم
      لول
      :D

      حذف