پنکیک کیل



مواد لازم:


سبزی کیل: 5 برگ بزرگ - دو پیمانه فشرده برگ کیل میشه
پیازچه : 2 شاخه
تخم مرغ: 2 عدد
پودر پیاز: 1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر: 1/2 قاشق چای خوری
پودر زیره : 1/2 قاشق چای خوری
ارد: 2 قاشق غذا خوری
فلفل قرمز تند: 1/4 قاشق چای خوری
فلفل سیاه و نمک مقداری






زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا کنید . سفیده ها رو با همزن به حدی بزنید که سفید و ابری بشه

قسمت برگ کیل رو از ساقه جدا کنید و با پیازچه ها بریزید داخل فود پراسسر و ریز ریز کنید

به سبزیها ادویه ها و زرده تخم مرغها و ارد رو اضافه و خوب مخلوط کنید و بعد سفیده تخم مرغ رو اضافه و به صورت دورانی جهت عقربه های ساعت مخلوط کنید تا پف سفیده ها نخوابه

داخل تابه روغن بریزید و بزارید داغ بشه حرارت رو کم کنید و قاشق قاشق از مواد بریزید داخل تابه تا  هر دو طرف پنکیک ها بپزه و سرخ بشه



نوش جان





*
کلم کیل (Kale) یک سبزی سبزبرگ است. این گیاه با کاهو، کلم بروکلی، کلم برگ و کلم فندقی خویشاوندی دارد.


کلم کیل در سال‌های اخیر به خاطر منافع تغذیه‌ای فراوانش  توجه زیادی را به خود جلب کرده است، و یکی از به اصطلاح «ابرغذاها» شمرده می‌شود.

یک فنجان کلم کیل خرد شده ۲۰۶ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۶۸۴ درصد نیاز به ویتامین K را دارا است. این مقدار کلم کیل همچنین به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است، و از یک پرتقال ویتامین C بیشتری دارد؛ همچنین حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است.

کلم کیل همچنین منبع خوبی برای اسیدهای چرب اومگا-۳ است، و همچنین حاوی فیبرهای پایین‌آورنده کلسترول و کاروتنوئیدها و فلاوونوئیدهای ضدسرطان است.

کلم کیل در طول جنگ جهانی دوم اغلب برای کشت در به اصطلاح «باغچه‌های پیروزی» توصیه می‌شد، زیرا به راحتی کشت داده می‌شد و مملو از مواد مغذی غنی بود که مکمل غذاهای محدود سهمیه‌ای زمان جنگ می‌شدند. اما هنگامی که جنگ تمام شد، بسیاری از خانواده‌ها خوردن کلم کیل را کنار گذاشتند، چرا که از مزه و بفت آن خوش‌شان نمی‌آمد و سهمیه‌بندی زمان جنگ را به یادشان می‌آورد.

البته گونه‌های جدید کلم کیل مزه بسیار بهتری نسبت به کلم‌هایی دارند که در دهه ۱۹۴۰ کشت می‌شدند. مصرف‌کنندگان باید به دنبال کلم کیلی باشند که برگ‌های سفت و به رنگ سبز تیره یا ارغوانی داشته باشد.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر