سالاد بروکلی و ذرت




مواد لازم:

ذرت: 1 عدد کباب شده
بروکلی : 1 عدد اندازه متوسط
هویج : 1 عدد متوسط
سیر: 1 حبه
سرکه سیب : 1 قاشق غذا خوری
سس مایونز : 1/3 پیمانه
نمک و فلفل سیاه





ذرت رو کبابی کنید و دونه هاش رو با کمک چاقو جدا کنید

بروکلی رو بشورید و خرد کنید . داخل یک قابلمه مقداری اب بریزید و بزارید به جوش بیاد بعد مقداری نمک بهش اضافه کنید و بروکلی های خرد شده رو داخل قابلمه بریزید و بزارید 2 دقیقه بمونن و بعد ابکش کنید . قرار نیست بروکلی هامون کامل بپزن فقط خیلی کم میخوایم نرم بشن  .



هویج رو رنده کنید و همه مواد رو باهم مخلوط کنید .


برای سس سیر رو له کنید و با 1 قاشق سرکه مخلوط کنید و بهش سس مایونز رو اضافه کنید فلفل سیاه بزنید و به سالاد اضافه و خوب هم بزنید.





یک سالاد فوقالعاده خوشمزه ای هست .


نوش جان



* میتونید به جای ذرت کبابی اون رو ابپز کنید .
* در صورت تمایل میتونید به این ترکیب گوجه گیلاسی هم اضافه کنید. مخلوط کلم بروکلی و گوجه فرنگی یک داروی قوی ضد سرطانی است، بخصوص برای مقابله با سرطان پروستات بسیار موثرند.

* لطفا نگران سلامتی من نباشید . روزنامه ها سرب ندارن چون استفاده از رنگهای حاوی سرب خیلی وقت هست که غیر قانونی شده .. حداقل در امریکا استفاده نمیشه.








نکاتی در مورد انتخاب کلم بروکلی :

هنگام خرید شاخه هایی که سبز تیره هستند را انتخاب نمایید، رنگ خوب گیاه نشانه موادمغزی عالی می باشد. خوشه ای را با ساقه های سفت انتخاب نماببد ساقه هایی که خمیده یا لاستیکی هستند کیفیت ضعیفی دارند.


غنچه های آن باید به صورت بسته باشد و گل های آن زرد نشده باشد. قسمت خوراکی بروکلی سر نامیده میشود سر اصلی در مرکز و بالای گیاه روئیده شده است، وقتی سر اصلی برداشته شود و قطع شود، سرهای جانبی شروع به رشد کرده و نمایان می شود.


بهترین روش نگهداری کلم بروکلی این است که کلم بروکلی را در یخچال و در قسمت میوه جات و سبزیجات نگهداری نمایید کلم بروکلی را درست قبل از مصرف بشوئید و بیش از پنج روز در یخچال نگهداری ننمایید.





خواص بروکلی :

1- بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان ( SULFORAPHANE ) است که تعداد ،اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه ، معده ، روده بزرگ ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند.



2- بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید ، ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند.




3- بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین C ، فیبر و بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A) یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مثل انواع سرطان ، آلزایمر ( فراموشی دوران پیری )، بیماری های قلبی ، آرتریت ( التهاب مفاصل ) پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد.



4- مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند.



5- کلسیم موجود در بروکلی ، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است.













۱۱ نظر:

  1. چه هوس انگیز نوش جونتون .
    لیلا جون ممنون از راهنمایتون در مورد مدل دوربین. لطف کردی عزیزم

    پاسخحذف
  2. خیلی ممنون بابت توضیحات عالیتون.
    .فقط یه سوال، این بلال ها رو چطور کباب کردید که سیاه نشدن؟ چون وقتی رو ذغال کباب می کنیم سیاه می شن

    پاسخحذف
  3. ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ و ﻫﻮﺱ اﻧﮕﻴﺰ

    پاسخحذف
  4. روي روزنامه مواد غذايي نبايد قرار داد، سرب داره.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مثل اینکه مطلبی رو که در این مورد نوشتم رو نخوندید

      سرب نداره چون غیر قانونی هست حداقل در امریکا استفاده نمیشه

      حذف
  5. وای مزه اش عالی بود
    مرسیییییییییییییی

    پاسخحذف
  6. به به :) نخورده میدونم که خوشمزست
    من شبیه این سالاد را با گل کلم درست میکنم بهش گلپر خیلی خوشمزه میشه

    پاسخحذف